مزایا و نحوه کار پمپ پره ای ویکرز

بررسی تجهیزات نوین صنعتی

مزایا و نحوه کار پمپ پره ای ویکرز

۷۲ بازديد

پمپ پره ای ویکرز از شهرت تکنولوژی پیشرفته و کیفیت قابل اعتماد در زمینه صنعتی جهانی برخوردار است.

محصولات به طور گسترده در ماشین آلات جابجایی زمین، کشاورزی، ساخت و ساز، هوانوردی، معدن، جنگلداری، تاسیسات عمومی و جابجایی مواد و سایر زمینه ها استفاده می شود.

خرید پمپ پره ای ویکرز را در فروشگاه هیدرولیک نادری بررسی کنید

خرید پمپ پرره ای ویکرز از فروشگاه هیدرولیک نادری


مزایای پمپ پره ای ویکرز:

 عمر مفید بلبرینگ را افزایش دهید

ورودی روغن داخلی و محفظه فشار خروجی روغن کاملاً مخالف یکدیگر هستند. در نتیجه بار شعاعی ناشی از فشار متعادل می شود.

عمر محصول را افزایش دهید

این پمپ ها به خوبی طراحی شده اند تا دوام بیشتری داشته باشند و ثابت شده اند که در شرایط سخت کار می کنند.

سازگاری قوی

ویژگی های جریان زیاد، فشار بالا و سرعت بالا این پمپ ها را قادر می سازد تا نیازهای مدارهای هیدرولیک انواع تجهیزات مکانیکی مدرن را برآورده کنند.

 

عملکرد خوب

بار کم نوک تیغه/استاتور اجازه کار با فشار بالا را می دهد، زیرا روش تغذیه طراحی شده برای تولید روغن تسریع می شود، بنابراین سرعت بالا امکان پذیر است و خواص پر کردن، به خصوص در مورد فشار ورودی کم، خوب است.

 بیشتر بخوانید : محدودیت های پمپ دنده خارجی

کم هزینه

طراحی کارآمد Wigels نسبت راندمان/پمپ سرمایه گذاری بسیار بالایی را با نسبت هزینه/قدرت پمپ بسیار پایین برای استفاده در صنعت ایجاد می کند.

نحوه کار پمپ پره ای ویکرز

1- پمپ تیغه ای از طریق چرخش پروانه، انرژی مکانیکی دستگاه قدرت را به یک ماشین هیدرولیک با انرژی آب (انرژی پتانسیل، انرژی جنبشی و انرژی فشار) تبدیل می کند. محصولات پمپ پره معمولاً پمپ پره ای نامیده نمی شوند.

 اما به عنوان یک دستگاه خاص. پمپ پره ای تقریباً همه به پمپ گریز از مرکز، پمپ جریان مخلوط، پمپ جریان محوری و غیره اشاره دارد.

 پمپ پره ای به پمپ حجمی ویژه در پمپ کشویی اشاره دارد.

 پمپ پره ای به سه پمپ (پمپ گریز از مرکز، پمپ جریان مخلوط، پمپ جریان محوری) یا سایر پمپ های ویژه پمپ قدرت.

پمپ پره ای را می توان به پمپ متغیر پره ای و پمپ کمی پره ای با توجه به جابجایی نظری آن در هر نوبت مقدار ثابت یا مقدار متغیر تقسیم کرد.


2- هنگامی که روتور پمپ پره ای می چرخد، نوک تیغه تحت تأثیر نیروی گریز از مرکز و فشار روغن به سطح داخلی استاتور متصل می شود.

 به این ترتیب حجم کاری که از سطح داخلی دو تیغه تشکیل می شود.

روتور و استاتور ابتدا از کوچک به بزرگ جذب می شود و سپس از بزرگ به کوچک تخلیه می شود. هنگامی که تیغه ها به مدت یک هفته می چرخند، دو بار جذب روغن و تخلیه روغن کامل می شود.


 اصل کار پمپ پره ای تک اثره

پمپ از روتور، استاتور، تیغه، دیسک توزیع روغن و پوشش انتهایی تشکیل شده است. سطح داخلی استاتور یک سوراخ استوانه ای است.

 بین روتور و استاتور یک خروج از مرکز وجود دارد. شیار کشویی تیغه روتور می تواند انعطاف پذیر باشد، زمانی که چرخش روتور نیروی گریز از مرکز، و عبور از فشار روغن تحت عمل ریشه تیغه، برگ در بالای چوب بر روی سطح استاتور بسته می شود، بنابراین دو تیغه مجاور، صفحه توزیع روغن، بین استاتور و حفره روتور تشکیل می شود.

 هنگامی که روتور در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخد، تیغه به سمت بیرون کشیده می شود و حجم محفظه کاری آب بندی به تدریج افزایش می یابد و در نتیجه خلاء ایجاد می شود.

 بنابراین، روغن از طریق دریچه مکش روغن و پنجره روی صفحه توزیع روغن استنشاق می شود.

با عقب نشینی تیغه ها به سمت داخل، حجم محفظه آب بندی به تدریج کاهش می یابد و روغن موجود در محفظه آب بندی از طریق پنجره دیگری به سیستم پمپ می شود.

 از صفحه توزیع روغن و پورت فشار 1. این نوع پمپ در فرآیند چرخش روتور، فشار مکش روغن هر بار، به اصطلاح پمپ تک عمل نامیده می شود. روتور در معرض نیروی نامتعادل هیدرولیک شعاعی قرار می گیرد، بنابراین به آن غیر غیر متعادل نیز می گویند. پمپ تعادل، بار تحمل آن زیاد است. جابجایی پمپ را می توان با تغییر خروج از مرکز بین استاتور و روتور تغییر داد، بنابراین این نوع پمپ متغیر است.

 

 اصل کار پمپ پره ای دو کاره

اصل عمل آن و پمپ پره ای تک اثر مشابه است، تفاوت فقط در سطح استاتور است که از دو قوس شعاع بلند، دو شعاع کوتاه و چهار دوره منحنی گذار در هشت بخش تشکیل شده است و استاتور و روتور متحدالمرکز هستند.

در مورد چرخش این روتور در جهت عقربه های ساعت، حجم محفظه کاری مهر و موم شده در گوشه بالا سمت چپ و گوشه پایین سمت راست به تدریج افزایش می یابد، برای جذب روغن، در گوشه سمت چپ پایین و گوشه بالا سمت راست، به عنوان منطقه فشار روغن کاهش می یابد.

یک ناحیه مهر و موم بین ناحیه جذب روغن و ناحیه فشار روغن است تا آنها را از هم جدا کند.

این نوع روتور پمپ در هر نوبت می چرخد، هر محفظه کاری مهر و موم جذب روغن و حرکت فشار روغن را دو بار تکمیل می کند، به اصطلاح پمپ تیغه دو عمله نامیده می شود. دو ناحیه جذب روغن و دو ناحیه فشار روغن پمپ متقارن شعاعی هستند و فشار مایع روی روتور به صورت شعاعی متعادل است بنابراین به آن پمپ پره متعادل نیز می گویند.

منبع : http://www.hydstarpump.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.